Напоминание

«Pride and Prejudice» Jane Austen.


Автор: Лебедева Юлия Олеговна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ СОШ № 22
Населённый пункт: г Кострома, Костромская область
Наименование материала: Методическая разработка внеклассного урока
Тема: «Pride and Prejudice» Jane Austen.
Раздел: среднее образование





Назад




Разработка урока по внеклассному чтению по книге:

«Pride and Prejudice» Jane Austen.

Цели

урока:

Образовательная: расширение представления учащихся о писателе Джейн Остин и

ее книге «Гордость и предубеждение», способность формирования коммуникативных

навыков, обсуждения прочитанного в парах и группах.

Развивающая: развитие способности к языковой догадке, выражение своего

мнения, развитие познавательных интересов учащихся.

Воспитательная: развитие интереса к культуре и культурным ценностям другой

страны, развитие уважения мнения своих товарищей.

Задачи урока:

Познакомить с новой книгой для чтения Pride and Prejudice.

Способствовать развитию навыков чтения с полным пониманием.

Способствовать развитию умения систематизировать полученные знания.

Воспитывать интерес к иностранной литературе.

Развивать навыки монологической и диалогической речи с использованием

знакомой и новой лексики.

Формы работы: индивидуальная, парная, групповая, фронтальная.

Teacher:

Children:

I. Вступительная часть урока.

1.Учитель

приветствует

учащихся,

спрашивает

дату,

день

недели,

отсутствующих.

-Good morning!

-What date is it today?

-What day is it today?

-Who is absent?

2.

Постановка

цели

и

задачи

урока.

Мотивация

учебной

деятельности

учащихся.

- Look what I have for you today! Do you

have any idea what there is on the table?

- Let`s look! It is our new book.

-Who wrote this book?

-Is this author popular?

-Is this book popular?

У ч и т е л ь

п о д в о д и т

у ч а щ и х с я

к

формулировке цели урока.

-Good of you.

-Good morning teacher!

-Today is…

-Today is…

Учащиеся говорят, кого нет.

II. Основная часть урока.

1. Актуализация лексических знаний.

-What do you know about Jane Austen and

«Pride and Prejudice»?

-

Учащиеся высказываются по теме,

что они знают о Джейн Остин и о ее

книге «Гордость и предубеждение»,

используя жизненный опыт и ранее

-

Today

we

are

going

to

find

more

about

Jane

Austen

and

«Pride

and

Prejudice» Now look at your piece of

paper that you got when you entered

the room and now we will read a text

about the author but before let`s look

at

some

new

words

you

may

not

know.

Text:

Jane

Austen

was

an

English

novelist.

Jane Austen was born in Hampshire, on 16

December 1775. She was the second daughter

of The Reverend George Austen and his wife

Cassandra. Apart from her older sister, also

called Cassandra Jane also had 6 brothers.

In

1783

Jane

and

her

sister

were

sent

to

boarding school. While at school they both

caught a fever and Jane nearly died. Jane

Austen left school in 1786. Even as a child

Jane Austen loved writing and she wrote a lot

of short stories called the Juvenilia. About

1795 she wrote a novel she called Elinor and

Marianne. In the years 1796-97 Jane Austen

wrote

another

novel

she

called

First

Impressions. It was later published as Pride

and Prejudice.

In 1801 Jane Austen moved with her sister

and parents to Bath. Jane Austen was a tall,

slim woman. In 1802 she received a proposal

of marriage from a man named Harris Bigg-

Wither. At first Jane accepted but she quickly

changed

her

mind.

Jane

Austen

never

married. Her father George Austen died in

1805.

Pride and Prejudice was published in 1813.

Jane Austen died on 18 July 1817. Jane was

only 41 years old.

П е р в и ч н а я

п р о в е р к а

п о н и м а н и я

прочитанного.

-

Close

your

piece

of

paper

and

tell

your partner two things you remember

about this author.

изученную информацию.

-

Учащиеся смотрят на доску,

прорабатывают слова, которые,

возможно, они не знают.

Приступают к ознакомительному

чтению текста об авторе

произведения.

-

Учащиеся работают в парах и

рассказывают о двух вещах,

которые им больше всего

Уч ит ель

оценивает

п р а в и л ь н о с т ь

в ы п о л н е н и я

д е й с т в и я ,

в н о с и т

необходимые

коррективы

в

выполнение

задания.

2. Физкультминутка.

- Now it`s time to have a rest. Are you tired?

As we are studying an English author, I would

like you to dance a national English dance.

Look at the video and repeat.

3. Аудирование.

-

Now listen the quotes of this author and

match with the Russian equivalents.

Фразы:

Angry people are not always wise.

Сердитые люди не всегда разумны.

Good opinion once lost, is lost forever.

Хорошее

мнение,

потерянное

однажды,

потеряно навсегда.

Indulge your imagination in every possible

flight.

Не

отказывайте

своему

воображению

в

любом его возможном полете.

It is very difficult for the prosperous to be

humble.

Очень

сложно

преуспевающим

быть

скромными.

The distance is nothing when one has a

motive.

Расстояние — это ничто, когда есть мотив.

Time will explain.

Время объяснит.

запомнились.

-

Учащиеся танцуют английский

национальный танец, опираясь на

видео и действия учителя. Идет

установка на изучение традиций

страны автора книги.

-

Учащиеся слушают фразы Джейн

Остин и соотносят фразу на

английском языке с русским

эквивалентом, высказывают свое

мнение.

You must be the best judge of your own

happiness.

Вы должны быть лучшим судьей своего

счастья.

3. Активизация навыков монологической

речи.

- Have you learnt a lot today? What kind of

information do you know know?

-

Учащиеся обобщают изученный

материал, высказываются по

заданному вопросу.

III. Итог урока.

Рефлексия,

подведение

итогов

урока.

Выставление

оценок

и

объяснение

домашнего

задания,

учитель

благодарит

учащихся за урок и хорошую работу.

-

Tell

me

how

you

liked

the

lesson,

what you have learnt personally for

yourself?

- You are very active today. Your marks are…

I hope you will be very responsible for your

hometask. You should read the 1 st chapter of

Pride and Prejudice. Thank you for the lesson.

Good luck.

-Учащиеся высказываются.

Приложение:

Text:

Jane Austen was an English novelist.

Jane Austen was born in Hampshire, on 16 December 1775. She was the second daughter of The

Reverend George Austen and his wife Cassandra. Apart from her older sister, also called

Cassandra Jane also had 6 brothers.

In 1783 Jane and her sister were sent to boarding school. While at school they both caught a

fever and Jane nearly died. Jane Austen left school in 1786. Even as a child Jane Austen loved

writing and she wrote a lot of short stories called the Juvenilia. About 1795 she wrote a novel she

called Elinor and Marianne. In the years 1796-97 Jane Austen wrote another novel she called

First Impressions. It was later published as Pride and Prejudice.

In 1801 Jane Austen moved with her sister and parents to Bath. Jane Austen was a tall, slim

woman. In 1802 she received a proposal of marriage from a man named Harris Bigg-Wither. At

first Jane accepted but she quickly changed her mind. Jane Austen never married. Her father

George Austen died in 1805.

Pride and Prejudice was published in 1813. Jane Austen died on 18 July 1817. Jane was only 41

years old.



В раздел образования





Благодарственное письмо. Бесплатно!